Veel gestelde vragen
-
Mijngezondheid.net / App MedGemak
Regel uw zorg eenvoudig online
Wilt u uw eigen dossier inzien? Wilt u uw labuitslagen op uw computer binnenkrijgen met een toelichting van uw huisarts of praktijkondersteuner? Hebt u uw medicijnen op en een herhaalrecept nodig? Of wilt u een korte vraag stellen aan uw huisarts, eventueel met een foto er bij?Dat kan allemaal met MijnGezondheid.net.
Alle patiënten van 16 jaar en ouder kunnen direct gebruik maken van MijnGezondheid.net. U hoeft u niet eerst aan te melden.Om in te loggen heeft uw DigiD nodig. Ga direct naar inloggen.
Aan MijnGezondheid.net is nu ook een app gekoppeld: MedGemak .
Wilt u gebruik maken van de app MedGemak? Log dan eerst in bij MijnGezondheid.net en registreer uw smartphone.Klik hier voor de folder:
MijnGezondheid.net
Medgemak -
Mijn gezondheid.net, kan ik online een afspraak maken?
Ja zeker is het mogelijk om via mijngezondheid.net of via de app MedGemak digitaal een afspraak te plannen bij u huisarts. Hiervoor moet u wel over DigiD beschikken.
Heeft u mogelijk Covid dan gelieve telefonisch contact opnemen met de assistente voor overleg/advies.
Heeft u vragen kunt u telefonisch contact opnemen met de praktijk.
-
Waarom vraagt de assistente waarom ik een afspraak met de huisarts wil maken?
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Wilt u duidelijk aangeven welke klacht u wilt bespreken! Wanneer u meerdere klachten met de huisarts wil bespreken, geeft u dit alstublieft door aan de assistente, zij zal indien noodzakelijk extra tijd voor u reserveren.
-
Moet ik betalen voor een bezoek aan de huisarts?
Voor de reguliere huisartsenzorg hoeft u als patiënt niets te betalen, dit doet de zorgverzekeraar voor u. Ook bent u geen eigen risico kwijt als u naar de huisarts gaat. Wel kan het zijn dat, als u medicatie voorgeschreven krijgt of een aanvullend onderzoek aangevraagd wordt door uw huisarts, dit van uw eigen risico af gaat. Dit geldt in de meeste gevallen ook voor laboratoriumonderzoek (onderzoek van bloed, urine, ontlasting e.d.).
-
Kan ik mij in de praktijk aanmelden als nieuwe patiënt
Op dit moment is de praktijk gesloten voor inschrijving voor nieuwe patiënten. Wanneer u in Twello of in de directe omgeving bent komen wonen dan kunt u zich in de huisartsenpraktijk van dr Serap Demir en dr Maside Demir inschrijven. Neemt u hiervoor contact op met de assistente van de praktijk van dr S. Demir en M. Demir, telefoonnummer 0571226666 De overige huisartsenpraktijken in Twello zijn momenteel gesloten voor inschrijving.
Wanneer er sprake is van gezinshereniging ( bijvoorbeeld; uw bent reeds patiënt en uw partner e/o thuiswonende kinderen hebben een andere huisarts in Twello) dan kunt u ervoor kiezen om zich allen bij dezelfde huisarts aan te melden. Neemt u hiervoor contact op met de assistente.
Mocht u vragen hebben betreffende uw inschrijving dan kunt u telefonisch contact opnemen met de assistente ( tel; 0571-271555).
-
Ik heb geen laboratoriumformulier meegekregen van de huisarts, klopt dit?
Wanneer uw huisarts met u heeft afgesproken dat u bloed moet laten prikken, krijgt u geen aanvraagformulier meer mee. De huisarts heeft het laboratoriumformulier digitaal ingevuld en aangevraagd.
Om de 1,5 meter maatregel te kunnen hanteren kunt u alleen nog op afspraak terecht bij 1 van de servicepunten van het laboratorium. Belt u voor het maken van een afspraak naar tel: 0570535464.
Per 1 oktober kunnen patiënten voor een bloedafnameafspraak zelf online een afspraak maken in www.dz.nl/MijnDZ. De mogelijkheid om te bellen voor het maken van een afspraak blijft voorlopig ook bestaan. Op www.dz.nl/onlineafspraken vindt u uitgebreide informatie over het maken van een online bloedafname afspraak, veel gestelde vragen en een instructievideo.
Het prik laboratorium is in Twello van maandag tm vrijdagochtend tussen 08.00 – 12.00 uur geopend, wanneer u in het bezit bent van een patiëntenpas van het ziekenhuis neemt u deze dan mee wanneer u gaat bloedprikken.
Mocht u deze pas niet in uw bezit hebben neemt u dan een geldig id-bewijs (rijbewijs, id-kaart, paspoort) mee.
Voor de uitslag kunt u na 2 werkdagen telefonisch contact opnemen met de praktijk.
-
Kan ik bij mijn huisarts terecht voor een rijbewijskeuring ?
Uw huisarts doet geen rijbewijskeuring. Chauffeurs jonger dan 75 jaar met een C/D/E rijbewijs, chauffeurs ouder dan 75 jaar (75-plusser) en overige automobilisten welke een rijbewijskeuring moeten ondergaan, kunnen terecht bij Regelzorg in het Kulturhus Jachtlust in Twello (Jachtlustplein nr 11).
Dit kan alleen door vooraf een afspraak te maken via het landelijk afsprakenbureau, telefoonnummer: 088-2323300.
Via de website www.regelzorg.nl vindt u aanvullende informatie betreffende de rijbewijskeuring en u kunt eventueel zelf een datum plannen voor uw rijbewijskeuring.
Vanaf 20 augustus 2020 verzorgt Zorgsaam iedere derde donderdagmiddag vd maand (van 13.30 tot 16.00 uur) rijbewijskeuringen aan de Duistervoordseweg 57 in Twello. (Dit is zowel voor leden als voor niet-leden). Een rijbewijskeuring kunt u aanvragen via tel: 055-5889858 of via www.zorgsaam.nl , hier vind u ook de tarieven.
-
Kan ik rechtstreeks naar de praktijkondersteuner GGZ?
Nee, wij willen graag dat u het probleem eerst met uw huisarts bespreekt. Deze kan beoordelen of verwijzing naar de praktijkondersteuner GGZ de beste optie is, of dat er andere mogelijkheden zijn. Een bezoek aan de praktijkondersteuner gaat NIET ten koste van het eigen risico!
-
Wie kan uw huisarts- en apotheekdossier bekijken?
Wie kan uw huisarts- en apotheekdossier bekijken?
Als u ziek bent, wilt u goede en veilige zorg ontvangen. Meestal kunt u met klachten over uw gezondheid terecht bij uw eigen huisarts of apotheek. Die houden beiden een dossier bij over de zorg die zij aan u leveren. -
Wanneer ik een afspraak vergeten ben, worden er dan kosten in rekening gebracht?
Wanneer u een afspraak met de huisarts, praktijkondersteuner of assistente vergeten bent brengen wij kosten in rekening.
Wij reserveren tijd voor u, tijd welke niet beschikbaar is voor een andere patiënt. Mocht u verhindert zijn dan horen wij dit graag zo snel mogelijk telefonisch van u, wij kunnen dan de vrijgekomen afspraak gebruiken voor een andere patiënt. Wanneer u een afspraak vergeet zal de assistente u proberen te bellen. Mocht het vaker voorkomen dat u de afspraak vergeet dan krijgt u nota van ons. De zorgverzekeraar vergoed deze kosten niet.
Mocht u vragen hebben betreffende het niet nakomen van u afspraak of over een nota neemt u dan telefonisch contact op met de assistente.
-
Wanneer de praktijk tijdens werkdagen gesloten is, waar kan ik dan terecht?
Wanneer de praktijk op werkdagen tijdens kantooruren (maandag tm vrijdag 08.00-17.00uur) gesloten is ivm bijvoorbeeld vakantie, na-scholingen etc en u heeft dringend een huisarts nodig dan kunt u telefonisch contact opnemen met de praktijk.
De assistente is telefonisch bereikbaar voor dringende vragen welke niet kunnen wachten.
Heeft u dringend spoedgeval tel: 0571-271555 toets een 1
Voor overige dringende vragen aan de assistente tel: 0571-271555 toets een 3
Voor het bestellen van u herhaalmedicatie kunt u de receptenlijn inspreken, tel: 0571-271555 toets een 2
Buiten kantoortijden en in het weekend kunt u bij dringende gevallen contact opnemen met de huisartsenpost in Deventer, tel: 0570-501777
-
Hoe geef ik toestemming voor inzage in mijn medisch dossier van het Deventer ziekenhuis?
Het Deventer ziekenhuis mag uw medische gegevens alleen delen met bv uw huisarts, als u toestemming hiervoor heeft gegeven.
Wanneer u toestemming geeft kan dit op de volgende manieren:
- u geeft bij de huisarts of assistente aan dat u akkoord bent voor inzage in uw medische gegevens.
- wanneer u het ziekenhuis bezoekt kunt u uw toestemming doorgeven aan de specialist of assistente.
- u kunt het zelf registreren via www.dz.nl/mijndz
Voor meer informatie raadpleeg de website www.dz.nl/toestemming
-
Is de praktijk gesloten tijdens een vakantie?
Wanneer de huisartsen met vakantie zijn, is er in de praktijk een assistente aanwezig. De assistente is uitsluitend voor dringende zaken telefonisch bereikbaar. Wanneer u door een arts beoordeeld moet worden zal de assistente een afspraak voor u maken bij een van de waarnemende collega’s. Heeft u een niet-dringende vraag, dan graag na de vakantie contact opnemen met de assistente.
-
Als ik een recept vraag voor Vitamine D wordt het dan wel vergoed?
Per 1 januari 2023 vergoeden zorgverzekeringen geen middelen met vitamine D meer. Patiënten kunnen vitamine D voor een laag bedrag zelf kopen bij de apotheek, supermarkt of drogist. ook op recept wordt Vitamine D niet meer vergoed.
-
Wanneer krijg ik de uitnodiging voor de griepvaccinatie
09.07.2024
Wanneer u in aanmerking komt voor een griepvaccinatie ontvangt u eind september/begin oktober de uitnodiging in u brievenbus.
Woensdag 9 oktober kunt u de griepspuit komen halen, het tijdstip wanneer u kunt komen staat in uw uitnodiging vermeld.
Locatie: sportcafe van sporthal Jachtlust, Jachtlustplein 5 in Twello.Neemt u de uitnodiging mee wanneer u de griepspuit komt halen.
Mocht u geen uitnodiging hebben ontvangen en wel in aanmerking komen voor de griepspuit wilt u dan contact opnemen met de assistente.Wanneer u geboren bent tussen 01.01.1961 en 31.12.1964 komt u ook in aanmerking voor een pneumokokken vaccinatie, de uitnodiging hiervoor ontvangt u gelijktijdig met de uitnodiging voor de griepvaccinatie. Wanneer u eerder heeft aangegeven geen griepvaccinatie te willen kan het zijn dat u wel een uitnodiging heeft ontvangen voor de pneumokokken vaccinatie.
Het kan geen kwaad om in korte tijd of gelijktijdig deze vaccinaties te krijgen, ons afweersysteem kan op meerdere vaccins tegelijk reageren.
Voor meer informatie over de griepvaccinatie kunt u de volgende websites raadplegen:
https://www.rivm.nl/griep-griepprik https://www.thuisarts.nl/griep/ik-wil-griep-voorkomen-griepprik
Voor meer informatie over de pneumokokkenvaccinatie kunt u de volgende websites raadplegen https://www.rivm.nl/pneumokokken/pneumokokkenprik https://www.thuisarts.nl/prik-tegen-pneumokokken
-
Wanneer krijg ik een pneumococcenvaccinatie?
2024
Wanneer u geboren bent tussen 01.01.1961 en 31.12.1964 komt u in aanmerking voor een pneumokokken vaccinatie, de uitnodiging hiervoor ontvangt u gelijktijdig met de uitnodiging voor de griepvaccinatie. Wanneer u eerder heeft aangegeven geen griepvaccinatie te willen kan het zijn dat u wel een uitnodiging heeft ontvangen voor de pneumokokken vaccinatie.
Voor meer informatie over de pneumokokkenvaccinatie kunt u de volgende websites raadplegen https://www.rivm.nl/pneumokokken/pneumokokkenprik https://www.thuisarts.nl/prik-tegen-pneumokokken